5.05.2013

RENAULT CLİO 0.9 TURBO ICON

Sizlere blogumuzun ilk araba yorumlamasını yapmanın mutluluğu ile clio 0.9 turboyu takdim edeceğim...
öncelikle;
ÖLÇÜLERİ
:Uzunluk bakımından 4063 mm yapılan yeni clio kendisinden önce ki seriden biraz daha uzun durumda,
genişliği ise clio 3 e göre25 mm arttırılıp 1732 mm yapılarak daha rahat bir hacim verilmiş fakat yükseklik konusunda uzun boylu clio hastalarını üzecek gibi dursa da 1448 mm'lik yükseklik sanırım sürücüleri etkilemeyecek. Boş ağırlığı 1009 kg yapılan clio üzerinden atmış olduğu yükle kullanıcılarını rahatlacak gibi duruyor. Bağaj hacmi 300 lt yapıldığını geçmek istemiyorum ki seyahatte pek bagaj sıkıntısı olmayacağı aşikar durumda.


YAKIT KULLANIMI:
Yakıt türü benzin olan bu clionun şehir içi tüketimde 5.6 lt şehir dışında ise 3.9 lt yaktığı gözlenmiş. Böyle yakıt tüketimi bu verime göre gerçekten göz kamaştırıcı gelmiyor değil. Ortalamaya vurduğumuzda ise 4.5 lt ile bizim görüşümüz ideal bir araba olduğu. Araba yorulmadığı sürece rahat bir sürüş keyfini bırakmazken az yakıt kullanmayı da unutmuyor bu durum açıkçası Türkiye de insanın kulağına hoş geliyor. Kilometre başına 22 kuruş yakan bu clio arabası 45 lt lik yakıt deposuna sahip şekilde dizayn edilmiş ve şu kirli dünyada Co2 emisyonu 105 gr/km bence tebriği hakediyor.

MOTOR: 
Silindir hacminin 898 cc olduğu bilinen bu arabanın performans verileri de gayet yerinde kullanırken sorun yaratmayan hantallaşmayan bu araç çok yol yapmayacak kullanıcılar için birebir gibi duruyor. 90 hp beygir gücü sağlayan clio rakipleriyle yarışacak durumda. Tork seviyesine bakıldığında maksimum seviyede 135nm sağlaması da insanı mutlu ediyor. Testler de hızının 182km ye çıktığı bilinen clio 0.9 un şanzıman tipinin düz ve 5 ileri vitesten olduğunu da atlamamak iyidir.

DONANIMLAR:

Sürücü Hava Yastığı--
Yolcu Hava Yastığı--Yan/Perde Hava Yastıkları--Antiblokaj Fren Sistemi (ABS)--Fren Güç Dağılım Sistemi (EBD/HBA/BAS)--Elektronik Denge Sistemi (ESP/DSC/ESC)--Çekiş Düzenleme Sistemi (ASR/TCS)--Park Sensörü/Sistemi--
Hız Sabitleme (Cruise Control)--
Yokuş Kalkış Sistemi (Hill Holder)--Klima/İklimlendirme--Yol Bilgisayarı--Direksiyondan Kumanda Sistemi--Ön Kol Dayama Ünitesi--
Ön Sis Farları--Çelik/Alaşım JantlarNavigasyon/Multimedya Sistemi--Start&Stop Sistemi


Sadede gelecek olursak clio 3 e göre hem konfor hemde yol tutuşu arttırılmış
.
Özellikle yol tutuşta ki artış daha fazla ve sınıf ortalamalarının üzerinde artık. Polodan biraz daha iyi fiestadan biraz daha kötü diyebilirim. Direksiyon hissiyatı da arttırılmış ve yol tutuşunda ki arttırılış eli beraber aracın sürüş keyfi clio 3 e göre oranla çok daha iyi. Bu konuda yine de bir fiesta değil. İç mekan malzeme kalitesi ve işçiliğinde de ilerleme var. Sonuç olarak rakiplerine oranla oldukça iyileştirilmiş ve fiyatını hak eden B segmenti bir araba. 0.9 TCE de ülkemize 90 bg'liği getirilse de hacmine göre oldukça iyi bir çekişi var. 0-100 ü 12.2 saniye ve az km yapanlar için gayet iyi bir seçenek bizim test sürüşümüzden ekleyeceklerimiz bu kadar... KOLAY GELSİN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir;