9.05.2013

Ford Focus 1.6 Ecoboost 180PS

Selam ''yorumotomobil'' okuyucuları dün geç vakitlerde arkadaşımla konuştum yeni araba test yorumların var mı diye. O da bana yeni Ford Focus 1.6 Ecoboost' tan biraz bahsetti. Bende sabah kalktım sizin için onun bana anlattıklarını görüldüğü gibi bloğa yazmaya başladım. umarım sizin için iyi bir yorum olur...



Ford Focus 1.6 Ecoboost:
yakıt

Benzinli
Emisyon

Euro V
Şanzıman

6 İleri Manuel
Motor Hacmi(cm3)

1596
Maksimum
Güç(Ps/dd)

180/5700
Maksimum
Tork(Mn/dd)

240/1600-5000
Model

Titanium
Gövde

4 Kapı/5kapı/SW
      Focus kendi sınıfında yol tutuşu ve sürüş keyfiyle nam salmış bir araba. Bu başarı Focus 3 te de korunmuş. Ancak 1. ve 2. nesil Focus'un biraz daha iyi olan direksiyon hissiyatı ve biraz daha iyi olan gaz tepkisi yüzünden 3. nesil eski nesillerine oranla sportif sürüş keyfinde biraz daha zayıf kalmış. Yinede bu konuda hala sınıfının birincisi. Eski nesillerin şikayet edilen ses yalıtımı ve biraz sert olan süspansüyonları 3. nesilde iyileştirilmiş. Biraz daha yumuşak olan süspansüyonlar yüzünden yol tutuş düşmesi gerekirken düşmemiş çünkü 3. nesilde Dinamik Tork Kontrolüne yer verilmiş. Hatta bu sistem sayesinde eski nesillerine oranla önden kaymaların daha geç geldiğini söyleyebilirim.
      Aracın konforunu arttıran en önemli unsur ses yalıtımının arttırılması olmuş. Focus 3, 2. nesline oranla çok daha az yol ve motor sesi alıyor. Ama hala büyük rakibi Golf kadar konforlu değil ve diğer rakiplerine oranla sınıf standartlarında diyebiliriz.
      Aracın 1.6 litrelik turbo beslemeli motoru 5700 devirde 180 bg güç, 1600-5000 devirleri arasında da 240 NM tork üretiyor. Bu tork değeri dip gaz yaptığında overboost özelliği ile 270 NM'ye çıkıyor. Sunduğu performansa oranla tüketimi başarı bir araç. Ölçüm yapmadım ama kullanıcı yorumlarından ve kibar hızlanmalarda anlık tüketimin 6 lt civarlarında seyretmesinden dolayı başarılı diyebiliriz..
      İç mekanın klostrofobik havası ve eski nesline oranla alçalan tavan çizgisi yüzünden sınıfına göre dar hissetiren bir havası var. İç mekan Astra ile birlikte sınıfının en dar iç mekanına sahip. Bagaj hacmide sınıfının en küçüklerinden. İç mekan malzeme kalitesi ve işçilik arttırılmış. Ama bu konuda hala bir Golf değil ve sınıfının ortalarında yer alıyor.
      Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi, Sürücü Yorgunluk Tespit Sistemi, Şerit Takip Sistemi ve Tabela Okuma Sistemi gibi önemli güvenlik sistemlerini sınıfına ilk defa getiren model olarak dikkat çekiyor.
Liste fiyatı biraz yüksek olsada eski nesline oranla daha az satıldığı için ciddi indirimler alınabiliyor.
Sonuç olarak Focus 3 için Golf 7 ile beraber sınıfının en başarılı araçlarından olduğunu söyleyebilirim.

                                                                                                                                      Kerem ERSOY

                                         TEŞEKKÜRLER...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir;